Planera hösten för att nå dina mål

rim nordstanRim Mourad imagebildermonroe-marilyn-workout

Imorgon kör vi vårt sista pass för veckan, 2 av 6 veckor är avklarade på  Boot Campen. Har du inte kört igång så är det inte för sent,
det finns flera tillfällen under hösten!
30 september och 11 november är startdatumen, där vi kör upp till 3 pass per vecka under 6 veckor.
Träningen passar alla, oavsett tidigare nivå.

För dig som är intresserad av att kicka igång träningen och/eller ta träningen till en ny nivå den 30 september, krävs föranmälan samt
inbetalning (uppgifter fås vid föranmälan) senast 13 september.

Vad väntar du på? Dröm inte om resultaten du vill ha utan gör något åt det- Vill du ha resultat får du jobba för det! Hos oss gör du det
tillsammans med en personlig tränare i liten grupp, för en så liten kostnad som 94:- per träning.

Därmed får jag avsluta min arbetsdag, som nu har hållt igång 12 h… Det kan lätt bli långa dagar som egenföretagare, och för att va helt
ärlig med en inkomst som bara täcker utgifter för företaget. Men det är något speciellt med att driva eget företag, jag jobbar varje dag
med att hjälpa människor. Jag är med om deras personliga utveckling, en ökad självkänsla och en tillfredsställande tanke om att jag
jobbar med en ärlig och bra produkt som gynnar vår hälsa.

Önskar dig en supermysig kväll, jag ska krypa ner i soffan och ha filmkväll 🙂

Företagshälsa

företag

Jag har varit i kontakt med en del företag, de flesta som har friskvårdspeng. En del erbjuder också bra priser på träningsanläggningar eller t.o.m. bekostar detta för de anställda. Men hur ofta gör de anställda något på egen hand? Såklart tränar en viss kategori, det hade de gjort vare sig företaget gett dem friskvårdspeng eller inte. Och de andra då, de som känner att de varit borta för länge ifrån träningen (eller kanske till och med aldrig tränat), hur gör dem för att kunna utnyttja träningsanläggningen?
Alla vill vi må bättre, men vi startar från olika förutsättningar. Bara för att du har ett medlemskort innebär det inte att du fått extra motivation för att använda den.
Är du personalansvarig eller en av de anställda på företaget, och känner att träningen som ni har på företaget inte blir kontinuerlig, eller rolig?
Det finns andra träningsmöjligheter, där personal tränar tillsammans och har roligare. För vi alla vet ju det, är något inte roligt, håller det inte värst länge. Personal som mår bra gör bättre resultat ifrån sig, speciellt om träningscoachen är elitidrottare och har fokus på resultatfokuserad träning.
Är ni ett gäng som vill träna tillsammans? Vill ni göra det under arbetstid?
Vi är flexibla och lägger upp träning utefter era önskemål och budget.Maila oss på info@rimmourad.se

Lansering av ny hemsida

lansering av ny hemsida

Igår kväll hade vi på Fight for it lite After Work på Dorsia i Göteborg! Vi bjöd in både nya och gamla kunder och såklart våra vänner (även om de två går hand i hand också).

Anledningen till detta?
Nylansering av hemsida! Titta gärna igenom sidan och du får lite bakgrundskoll på oss, om instruktören och vad vi kan erbjuda dig. Livet handlar om en balans, jag är själv en livsnjutare som älskar god mat och dryck. På Dorsia kan du verkligen njuta av dessa saker i en helt underbar miljö, med en otroligt serviceminded personal.

Jag sa tidigare att vi skulle ha schyssta erbjudanden så här på nylanseringen, och då internet/wordpress krånglade igår kommer det nu:

Paket 1:

Boot Camp (läs mer under träning/ Boot Camp) med start 30 sept eller 11 nov 2013 + 2 PT timmar.
Du får ett individuellt anpassat träningsupplägg som vi går igenom under dina 2 tillfällen med din PT. Ordinarie kostnad: 1690 :- (Boot Camp)+1300:- (PT)
Erbjudande: 2500:-

Paket 2:

5 PT timmar och måttagning
Följande är ett exempel på vad du kan göra med dina timmar.
2 x1 Individuellt anpassat styrketräningsschema/ träning med PT
1 Kondition/fettförbrännande intervallträning/ träning med PT
1 st Kostrådgivning (se mer under coaching/ kostrådgivning)
1 st träningspass 4-8 veckor efter start, för uppföljning/ frågor och ny mätning.

Måttagning innebär att du blir mätt på några olika områden, vi kollar din vikt och fotar före/efter.

Ordinarie pris: 3100:-
Erbjudande: 2500:-

Obs. Dessa erbjudanden gäller endast veckan ut, tom. 25/8-13

Önskar dig en trevlig helg!

 

Kroppshållning

kroppshållning

 

Det finns något man kallar för atletisk hållning, och denna hållning bör man alltid eftersträva under fysisk aktivitet. Det är i denna hållning kroppen är som starkast och man löper minst risk att skada sig. Kolla upp så du har följande:

1. Ryggen ska ha en naturlig svank. Viktigt att tänka på speciellt när vi ligger på rygg och gör magövningar tex.
2. Huvudet är en naturlig förlängning av ryggraden, försök att slappna av i nacken och inte vinkla huvudet åt olika håll.
3. Skulderbladen pressas ner och bort från öronen, pressa ihop skulderbladen och känn att du har ett stolt bröst.

Kroppshållning är inte bara till för träning, eller något man tränar upp på gymmet. Det är något vi visar hela dagarna när vi sitter på möten, jobbar, går till skolan eller fikar med vänner. Kroppsspråket kan berätta mycket om hur vi är, hur vi känner oss. Känner vi oss snygga kan vi gå med stolt hållning och titta uppåt samt ha en stark blick som vi vågar möta andras blick med. Vi är där för att synas.
En sämre dag skulle vi gå kutryggigt, blicken mot marken och helst av allt inte (vilja) synas.

Jag har märkt att ju mer jag tränar, ju fler mål jag sätter upp som jag når. Desto positivare kroppshållning har jag. Det syns att jag är stolt.

Vi är i ett känslotillstånd. Och det går att själv göra små korrigeringar för att ändra känslotillstånd.
De dagar jag känner mig deppig brukar jag ställa mig framför spegeln, brösta upp mig och titta högt upp. Sen lägger jag på ett leende och efter en  stund börjar jag känna hur energin börjar komma till mig. Jag känner mig starkare och starkare. Testa du med! Funkar det?

 

Skillnad på PT och PT

i wish- i will

 

På måndag är det träningsstart! Ser fram emot det väldigt mycket, har ju gått hela sommaren utan mina stjärnor!

Nytt som startar i höst är Boot Camp Allstars.
Jag startade den gruppen för att man ska ha något ytterligare mål efter den ordinarie sex veckors Boot Campen. För hälsa funkar inte endast under en viss period. Hälsa är att hitta en livsstil där man kan kombinera det bästa här i livet, tillsammans med att må fantastiskt bra. Och hur bra du än tycker du mår idag, kan jag lova dig att du kan må ännu bättre.

Funderar då och då på alla som jobbar med hälsa, liksom jag.
Vad är det som skiljer oss emellan?

Vi är alla individer och vår personlighet skiljer oss åt, våra erfarenheter skiljer oss åt.
Jag har sedan fem år tillbaka tränat för att få en kropp jag vill tycka om. Ja, det har inte bara handlat om att vara bäst på karate, jag har även gjort det för att även jag bryr mig om hur jag ser ut. Och som jag märkte efter en tid med träning, att jag tyckte bättre om mig själv.
Så säga vad man vill om att vara fåfäng, utseendet spelar stor roll i vad vi utstrålar.

Nu har jag även läst en del om mental träning och själv gått hos en coach. Jag kan fan säga att det var/är det bästa jag gjort i mitt liv!
När vi inser vad vi håller på med, just nu, och vart vi är på väg. Då kan vi göra stora förändringar i vårt liv. Men vi måste först acceptera vart vi står, hur vi är, hur vi ser ut, vad vi har för relation till vänner och familj.

Vi har så mycket vi önskar vi kunde få, vi vill ha alla möjliga saker. Men frågan är, vill du verkligen ha det? För att vilja ha något, innebär att du är villig att gå hela vägen – göra jobbet som krävs för att komma dit. För att få det.
Gör du inte det som krävs så är svaret enkelt, du ville inte ha det tillräckligt.

Vad säger du?

Kulturdagar i Göteborg, men innan jag tar en sväng dit ska jag bjuda över en god vän på middag!
Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

 

 

Trögt att komma igång efter semestern

Tillbaka från semestern som mig?
Jag har haft en härlig ledighet där jag faktiskt latat mig mer än vanligt, du vet där dagarna kommer oplanerat, man käkar en sen frukost och har 0 dåligt samvete över att man i princip får 0 gjort. Det sista är inte helt sant faktiskt, jag får dåligt samvete när jag inte gör något nyttigt, men det är något jag jobbar med…
Anyways, jag var på elitläger med karatelandslaget i helgen och vi hade en grym helg med massa träning. Sen kommer man hem, och går till gymmet, men var är den där glöden?

Jag är inte den som har problem med att jobba upp min motivation, men fan alltså, jag kunde inte få upp aggressiviteten. Man behöver bli lite arg, jag behöver va arg på något/någon för att kunna omvandla dessa känslor till bränsle och va grym på träningen.
Så istället för fokus på gymmet, blev jag nu sittandes där och tyckte synd om mig själv. Tänkte på alla saker jag behöver få gjort, saker jag gått igenom i sommar som jag inte rett ut och jag tänkte på hur soft sommaren har varit där jag inte behövt göra något. Tror det är det, att jag blivit lat.
Jag som jobbar som personlig tränare borde ju kunna träna stenhårt på egen hand. Är det inte så?
Nej, jag behöver också stöd. Man kan aldrig bli för bra på något, man har alltid någon som kan inspirera och motivera en mer än man själv kan.

Så här ska vi starta upp säsongen, för min del min tävlingssäsong. För din del kanske något specifikt mål. Men vi ska göra det ihop, vi ska ha varandra till att bolla saker med och fråga om saker som dyker upp på vägen. Kom ihåg att det aldrig är fel att visa sina svagare sidor, det är en styrka i sig!

Och träningen idag? Jag satte mig och cyklade i 20 min innan jag gav mig själv ett ok att det räckte för dagen med totalt 1 h träning, det är jag väldigt stolt över faktiskt.

20130807-175821.jpg